TRÆNING OP TIL KILIMANJARO

Der blev ikke lavet meget speciel træning op til Kilimanjaro, andet end de sidste 3 uger op til rejsen. Det var vigtigt for mig, at jeg fik restitueret fra mine rejser til Marokko og Bornholm i januar måned, hvor jeg henholdsvis besteg Mount Toubkal og løb mit første 50 miles ultraløb. Derfor var jeg heller ikke bekymret for, at min form ikke ville være klar til Kilimanjaro, nærmere bange for at jeg ikke ville nå og få hvile nok.

 

Uge 5 2018:

Så blev det tid til at træne op til min Kilimanjaro tur. Jeg havde på forhånd valgt, at jeg ville træne intensivt op mod Kilimanjaro i 3 uger, efter jeg havde gennemført mit 50 miles trailløb i uge 4. Uge 5 blev derfor starten på min træning. Jeg havde valgt at løbe mindre km i forhold til når jeg træner op til mine løb, i stedet ville jeg træne bakketræning og gåture med vandretaske med 15 kg vægt i. Min træning i uge 5 blev derfor følgende: 60 km løb, bakketræning/løbebånd 1 time, gåture med vandretaske 10 timer og styrketræning 6 timer.

 

Uge 6 2018:

Familien og jeg valgte i slutningen af ugen, at tage et forlænget weekendophold i tyske Weissenhauser, hvor vi kunne hygge som familie og bade en masse. Det var super dejligt at få brugt så mange timer sammen, lige inden jeg skulle afsted, jeg nød det i fulde drag. Selvom vi var afsted sørgede jeg for at vedligeholde min træning og havde taget min vandretaske med til Tyskland. Træningen i denne uge blev som følgende: 55 km løb, bakketræning/løbebånd 1 time, gåture med vandretaske 12 timer og 8 timers styrketræning.

 

Uge 7 2018:

Denne uge blev brugt på en masse hygge, både Dina og ungerne havde ferie, mens jeg kun havde fri om fredagen og arbejdede de andre dage. Ud over træningen blev alt også fundet frem til min tur, så jeg var klar til at pakke alt sidst på ugen. Træningen blev derfor således: 50 km løb, bakketræning/løbebånd 2 timer, gåtur med vandretaske 15 timer og 6 timers styrketræning.